piąty bieg zaczął gwizdać, co robic ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daroo211
    Classic
    • 2010
    • 22

    piąty bieg zaczął gwizdać, co robic ???

    Enriquez,Czyli w ASO de facto sciagna poduszke odkreca kiere wloza kiere ppdepna na starym kablu ten od mlf mi oddadza (albo nie) i po zabawie bez żadnego kodowania g85 itd? Szkoda ze mój sterownik BJ nie podchodzi pod MLF Na starym kablu nie będzie podświetlanie MLF chodzić ?
  • adrianst5
    Drive
    • 2009
    • 68

    #2
    piąty bieg zaczął gwizdać, co robic ???

    witam wszystkich i prosze o rade. jak w temacie dzis gdy jechalem do pracy wlaczylem sobie 5 bieg i nagle słysze ostry gwizd. wcisnołem sprzegło... gwizdanie ustało ale kiedy tylko znów je puściłem gwizdze. zredukowalem do 4 i cicho zero gwizdana to samo reszta przelozen. gwizdze tylko 5'ka. czy to synchronizator w skrzyni, czy w ogole moge uzywac tej 5'ki nie chce wykonczyc skrzyni...
    Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

    Komentarz

    • tomil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1179

      #3
      Tak się zaczęło w służbowej Fabce- później każdy bieg gwizdał- u mnie skończyło się na wymianie wszystkich łożysk. Skrzynia wytrzymała całe 150 tys. km :roll:
      It doesn't matter what we're losing
      It only matters what we're going to find!

      Komentarz

      • adrianst5
        Drive
        • 2009
        • 68

        #4
        Zamieszczone przez tomil
        Tak się zaczęło w słożbowej Fabce- później każdy bieg gwizdał- u mnie skończyło się na wymianie wszystkich łożysk. Skrzynia wytrzymała całe 150 tys. km :roll:
        a mozesz mi przyblizyc jakie to sa koszta ?? cos czuje ze z nowych zimowek nici...
        Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #5
          Jak napisałem- służbowa, więc koszty mnie nie interesują. Podobno (faktury nie widziałem) zamknęło się kwotą 3 tysi- ale to w ASO.
          Ale są firmy, które specjalizują się w naprawach skrzyń i u nich koszt jest zdecydowanie niższy.
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          • oizo
            Rider
            • 2010
            • 394
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            pewnie brak oleju i zatarlo sie lozysko na 5
            Moja furka
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

            Komentarz

            • adrianst5
              Drive
              • 2009
              • 68

              #7
              Zamieszczone przez oizo
              pewnie brak oleju i zatarlo sie lozysko na 5
              no właśnie dziś już w kanale oblukałem skrzynie i fakt olej którendyś spierda** tylko którędy ;/ ?? no i jak mam go dolać może ktoś mi wytłumaczyć ?? na skrzyni mam taki duży imbus to korek wlewu ??
              Pamiętaj-Serwis to ostatecznosć...

              Komentarz

              • lesiu
                Ambiente
                • 2007
                • 149

                #8
                Kolego adrianst5, od dołu skrzyni masz korek na imbus 17 do spuszczania oleju, a do wlewania jest taki sam tylko albo od przodu lub z boku skrzyni (w zależności od rodzaju) tak w połowie jej wysokości. Olej do skrzyni to 75W90.
                lesiu

                Komentarz

                • oizo
                  Rider
                  • 2010
                  • 394
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  to czeka cie znowu to samo jak olej ucieka i kiepsko naprawili
                  Moja furka
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

                  Komentarz

                  • Black.Jack
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 101

                    #10
                    Wlej nowy olej najlepiej ori z ASO jak sie nie wyciszy to możesz spróbować z ceramizerem do skrzyn biegów , znam duzo osób co sobie chwali własnie ceramizer na wyjace łożysko w skrzyni , a jesli i to nie pomoże to nie ma sensu wymieniac nic innego oprócz łozyska na 5 biegu .Koszty- oczywiscie robota nie w Aso: powiem ci ile bys zapłacił w Wawie około 400 zł zdjecie i włozenie skrzyni + robota okolo 300-400 + łożysko a to musisz sprawdzic juz w ASO ale sadze ze cos w przedziale 150-300

                    Komentarz

                    • 4x4BKF
                      L&K
                      • 2010
                      • 1279

                      #11
                      Kolego, jak Ci padła skrzynia, to się nie cyckaj tylko kupuj druga używaną u jakiegoś sprawdzonego allegrowicza czy handlarza gratami w Twojej okolicy.
                      Za używaną musisz dac od 600 do 1500 pln, zalezy jakie handlarz ma cisnienie żeby sprzedać.
                      Szukaj skrzyni nie tylko w dziale skoda ale i oczywiście audi, VW, seat.

                      Powiedzmy, że za skrzynię dasz 900 pln, wyjęcie włożenie ok.200-300pln, olej stówka.
                      Razem max 1300pln i masz gotową do jazdy furkę.

                      W przypadku naprawy, ktoś też musi wyjąć/włożyć - 200-300pln, rozłożyć -złożyć i przy okazji nie zjebać - a to bywa najtrudniejsze - 400pln, łożysko/synchronizator o ile tylko jeden bieg będzie do roboty 200pln, uszczelki 100pln... olej. I tak wychodzi to samo co zakup używki.
                      Najgorsze jest to, że wóz będzie stać tydzień na kanale i co chwila coś nowego, pierdółki i inne badziewia i latanie za tym.

                      Nie baw się w naprawy elementów, wymień cały podzespół.
                      4x4

                      Komentarz

                      • oizo
                        Rider
                        • 2010
                        • 394
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        a co wtedy jak kupi skrzynie uzywana w gorszym stanie niz swoja ktora chce naprawic??
                        Moja furka
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

                        Komentarz

                        • Black.Jack
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 101

                          #13
                          Najpewniej jest naprawić swoja bo wie co sie ma i jesli jest to problem tylko z łożyskiem to po co kupować inną

                          Komentarz

                          • 4x4BKF
                            L&K
                            • 2010
                            • 1279

                            #14
                            Zamieszczone przez Black.Jack
                            Najpewniej jest naprawić swoja bo wie co sie ma i jesli jest to problem tylko z łożyskiem to po co kupować inną
                            "jeśli jest tylko problem z łożyskiem" a jeśli nie tylko z łożyskiem??
                            4x4

                            Komentarz

                            • Black.Jack
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 101

                              #15
                              Zamieszczone przez 4x4BKF
                              Zamieszczone przez Black.Jack
                              Najpewniej jest naprawić swoja bo wie co sie ma i jesli jest to problem tylko z łożyskiem to po co kupować inną
                              "jeśli jest tylko problem z łożyskiem" a jeśli nie tylko z łożyskiem??
                              Kolega pisze ze tylko łożysko mu wyje a jesli nawet by miał do wymiany jakis synchronizator to również lepiej swoją naprawiać . Wiadomo jak juz biegi wypadaja i sa inne historie to czesci tyle kosztuja ze napewno warto zaryzykowac w używke ale w tym przypadku nie widze sensu.

                              Komentarz

                              • wagabunda
                                Classic
                                • 2010
                                • 36

                                #16
                                Skrzynia która chodziła bez oleju przez jakiś czas dokona swego żywota, a kolega będzie tylko do niej dokładał. Myślę, że jakaś używka z anglika była by dobra.

                                Ostatnio słyszałem, że paru potrzebujących jakieś części z jednego modelu auta (chyba audi) złożyło się na auto i kupili w Anglii i rozebrali go na części, ponoć wyszli lepiej na tym jak by kupować na szrotach.
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • 4x4skoda4x4
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 15

                                  #17
                                  Skrzynia w uk od 200 do 600 funtow .

                                  Komentarz

                                  • orzel720
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2267
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez adrianst5
                                    wlaczylem sobie 5 bieg i nagle słysze ostry gwizd. wcisnołem sprzegło... gwizdanie ustało ale kiedy tylko znów je puściłem gwizdze. zredukowalem do 4 i cicho zero gwizdana to samo reszta przelozen. gwizdze tylko 5'ka. czy to synchronizator w skrzyni, czy w ogole moge uzywac tej 5'ki nie chce wykonczyc skrzyni...
                                    Witaj
                                    O ile rozumiem to silnik AEE 75KM - jeśli tak to taki sam miałem w Felicii i też miałem podobne efekty. Podjechałem do znajomego serwisu w Krakowie i po odkręceniu okazało się że jest tam nakrętka koła? zębatego, która się poluzowała czy coś podobnego. W każdym razie sprawa się na tym zamknęła - cenowo to nie było szaleństwa z 150zł ale to było ok. 4 lat temu

                                    Komentarz

                                    • jahu45
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 41
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      Należny dokręcić nakrętkę piątego biegu - miałem to przy silniku 1.6 AEE W aso 180 zł
                                      1.9 TDI ALH 2004
                                      UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will

                                      Komentarz

                                      • kkuligowski
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 178
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez jahu45
                                        Należny dokręcić nakrętkę piątego biegu - miałem to przy silniku 1.6 AEE W aso 180 zł
                                        A czy w 6 biegowych też się dokręca.
                                        Efekt gwizdu pojawił się w trakcie powrotu z wakacji, dziś jadę do mechanika i chciałbym być "mądrzejszy" przed diagnozą.
                                        Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                        Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                        A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                        Komentarz

                                        Pracuję...